Szerző: Kiss Richárd

Egy vállalatirányítási rendszer bevezetése a céged életében generációváltás lesz. Ezt a mérföldkövet cégvezetőként te is és kollégáid is érezni fogják. A tétje nem kisebb, mint a céged hatékonyságának ugrásszerű növekedése, ezért tudnod kell a sikeres bevezetés legfontosabb tényezőjéről. Ezúttal a bevezetés szakaszos módjáról és egy bónusz tippet adunk a sikeres ERP bevezetéshez.

5. Szakaszos bevezetés

Sok vállalat követi el azt a hibát, hogy megpróbálja az összes üzleti folyamatát és esetleg a szigetszerűen működő szoftvereit egyszerre átállítani az ERP-megoldásra. A statisztika és az elmondások alapján ez meglehetősen költséges kudarccal végződhet. 

A megoldás roppant egyszerű. Ne akarj azonnal csillagrombolót építeni, mert úgy jársz, mint a híres űroperában a Birodalom csodafegyvere: sose készül el és mindig romba dönti az ellenállás.

[kép helye. Caption: Csupa felsőfokban beszélünk róla: minden sci-fik leghatalmasabb és legpusztítóbb űrfegyvere. Valójában soha nem készült el, mindig van egy banális gyenge pontja és az ellenállás ezt kihasználva mindig lerombolja.]

Mi azt ajánljuk, hogy az easyOCM vállalatirányítási rendszert (de bármely más ERP-rendszerre is igaz) modulonként vezesd be.

Így kezdd el!

Bizonyítottan jó kezdés, ha a számlázást és a többi üzleti dokumentumot (szállítólevél, ajánlat, pénzügyi bizonylatok stb.), a könyvelő alkalmazásokkal való összeköttetést, a tételriportot és az üzleti kimutatásokat vezeted be elsőként. Ezekhez természetesen az üzleti partnereid törzsadatait is már a a rendszerben kell vezetned.

Ha erre már áttértél és kezdik megszokni az érintett munkatársak, a pénzügyesek, könyvelők, jöhet a többi üzleti folyamatod üzembe állítása, így az árukészlet, árlisták és a raktár, a HR modul és így tovább.

+1 ráadás:

Az ERP rendszer kiválasztásakor a vezetők gyakran figyelmen kívül hagyják azt a tényt, hogy számos olyan kis szoftverfejlesztő cég létezik, amely speciális iparágak és igények kielégítésére szabott termékeket kínálnak. Ökölszabályként elmondható, hogy egy vállalat számára ezek sokkal hatékonyabb megoldást jelentenek, mint az általános ERP-rendszerek.

Például egy ügyvédi irodának bizonyosan nem ajánlanék általános ügyviteli vagy ERP rendszert. Ezek a rendszerek egyszerűen nincsenek felkészítve olyan speciális, csak az ügyvédi irodákra jellemző folyamatokra, mint az ügynyilvántartás, letétkezelés, eljárási cselekmények idővonalon ábrázolása stb.

Bár az általános ERP rendszerek szállítói és értékesítői hathatós érveket fognak felsorakoztatni, miért válaszd a rendszerüket és igenis az iparágad jellegzetes működéséhez tudják igazítani azt. Az esetek felénél ez sajnos csak meggyőzési technika, az ígéretet nem tudják beváltani. Egyszerűen azért, mert nem értenek a te iparágadhoz. A másik felében megvalósul az ígéret, de készülj fel: a bevezetés roppant időigényes lesz és nem lesz olcsó. Az általános ERP rendszerek bevezetési ideje a statisztikák szerint 12-18 hónap. A konfigurálást és az ERP bevezetését ez idő alatt egy vagy több konzultáns fogja elvégezni, akik a munkabérét be fogják építeni a bevezetési projekt költségébe.

Sokkal egyszerűbb, idő- és pénztakarékosabb megoldás egy, az iparágadat belülről igen jól ismerő ERP rendszert keresni és bevezetni.

Az easyOCM rendszert kifejezetten KKV cégekre, azon belül is a projektalapú szolgáltató cégekre szabtuk. A partnereink révén mi ezt a szegmenst ismerjük alaposan, kívülről belülről minden előnyével, sajátosságával, nyűgjével és bajával együtt.