Tartalomjegyzék

A Partner részletek űrlapon a partner összes adatát látjuk, képesek vagyunk minden információt felvinni és a meglévőket módosítani.

Megjegyzés: míg a Partnerlista jobb oldali panelján egy kivonatos adathalmazt látunk a leglényegesebb adatokkal, addig a részletek űrlapon megjelennek a banki adatok, a megjegyzések és az elérhetőségek teljes terjedelmükben.

Elérhetősége
A Partner részletek űrlap hasonló az összes többi részletező űrlaphoz, tehát nem lehet közvetlenül a bal navigációs sáv menüjéből elérni, csak a hozzá tartozó listasoros űrlapról.
Előbb nyissuk meg a Fő űrlapokat, kattintsunk a Partnerlista menüpontra. A megnyíló űrlapon válasszunk egy partnert és kattintsunk a jobb felső sarokban található“Részletek” parancsgombra. Ennek hatására külön lapon megnyílik a kiválasztott partner részleteinek lapja.

Típusai:
  • cég típusú partner részletei
  • magánszemély
  • saját cég

Mindhárom típusú partner részleteinek űrlapja hasonló elrendezésében és működésében, de néhány fontos különbség akad köztük, amikre részletesen kitérünk.

Cég típusú partner részletei


Alapadatok

Az alapadatok azonosítják egyértelműen a partnert, ezért ezekből egy lehet érvényben. A többi adatból - pl. cím, telefonszám, bank - egyszerre több érvényes adata is lehet egy partnernek.
Az alapadatok a következők:
  • Típus (cég vagy személy)
  • Adószám
  • Csoportos adószám
  • Cégjegyzékszám
  • EU adószám
  • Vevőkód
  • Név, amely áll a következő adatokból: cég logó, rövid név, teljes név, részleg és típus.

Típus
Ez egy legördülő lista, aminek két értéke van: cég vagy személy. Ha a cég típusú partnert itt személyre változtatjuk, úgy a személy típusú partneradatmezők jelennek meg. Az alábbi listában soroljuk fel a változásokat:
  • cégjegyzékszám helyett igazolványszám
  • céglogó -> vezetéknév
  • rövid név -> keresztnév
  • részleg -> beosztás
  • név típus -> előtag
  • a jobb oldalon megjelenik a Munkahely legördülő lista
Ha véletlenül állítottuk át a típust, a listát lenyitva ismét válasszuk a "cég" opciót és a mezők visszaállnak eredeti állapotukra.

Mi a teendő, ha egy cég alapadata megváltozik?
Két eset lehetséges:

  1. ugyanaz a jogi személy marad
  2. új jogi személlyé válik

Ha a cég azonos marad önmagával (ugyanaz a jogi személy marad), akkor:

  1. a régi adatát javasoljuk, hogy másolja át a jobb alsó sarokban levő “Feljegyzés” mezőbe, esetleg az érvényessége dátumát is odaírhatjuk. Ez a lépés opcionális.
  2. a megváltozott adatot (pl. cégnév) írjuk át az aktuálisra

Ha a partner új jogi személlyé válik:

  1. jelöljük be a “Logikai törlés” engedélyező jelölőnégyzetet az űrlap alján
  2. jelöljük be az űrlap tetején a "Törlés" jelölőnégyzetet
  3. a Partnerek űrlapon az Új cég gombra kattintva vegyük fel, mintha új partner lenne
  4. opcionális: a feljegyzés mezőbe beírhatjuk a a jogelőd partner nevét
A Cég logikai törlése után az adatai megmaradnak az adatbázisban. A Partnerlista űrlapon az "Aktív/Törölt" szűrőben a Törölt opciót választva kilistázhatjuk a logikailag törölt partnereinket, így annak adatai elérhetők számunkra.

További adatok

A cég további adatai a következők:
  • címek
  • bankszámlák
  • telefonszámok
  • webcímek
  • e-mail címek
Ezekre egységesen érvényesek az alábbi szabályok:
  • egyidejűleg bármely adatból lehet egynél több érvényben
  • ha a rendelkezésre álló helyen nem lehetséges megjeleníteni egy szekcióban az összes adatot, akkor a szekció jobb oldalán görgetősáv jelenik meg, amit egérrel lehet görgetni
  • az adatok sorszámozva vannak, mégpedig fontossági sorrendben; mindig a legnagyobb sorszámú adat szerepel a lista tetején.
  • ha új adatot viszünk fel, akkor ez automatikusan eggyel nagyobb sorszámot kap és így a lista tetejére kerül
  • amennyiben mégsem a lista tetején látható adat a legfontosabb, hanem egy kisebb sorszámú, úgy írjuk át a számunkra a legfontosabb adat sorszámát egy még nagyobbra; ekkor az lesz a lista tetején.
  • a sorszámok átírásával tetszőleges sorrend beállítható

Adat érvénytelenítése, törlése
Ha egy adatunk érvénytelenné válik (pl. a partnercégünk egyik címe vagy egy telefonszáma), akkor érdemes azt logikailag törölni.

  1. jelöljük be a “Logikai törlés” engedélyező jelölőnégyzetet az űrlap alján
  2. jelöljük be az adott szekción belüli érvénytelen adat sorában a "törölt" jelölőnégyzetet
  3. kattintsunk újra alul a "Logikai törlés" jelölőre, ezzel inaktívvá válik.
Ha az érvénytelen adat helyett új adat lesz érvényben, akkor is érdemes előbb logikailag törölni a régit, és az adott szekción belül az "Új..." kezdetű gombbal újat felvinni. Így az érvénytelen adatok megmaradnak az adatbázisban, amit az űrlap alján található legördülő lista "összes" vagy "törölt" elemének kiválasztásával tehetünk láthatóvá.

Adat végleges (fizikai) törlése
Azt javasoljuk, hogy fizikailag ne töröljünk ki semmit, legfeljebb csak téves vagy eleve helytelenül felvitt adatot célszerű törölni. Ehhez az alábbi műveletsort hajtsuk végre:

  1. kattintsunk a "Végleges (fizikai) törlés engedélyezése" jelölőnégyzetre
  2. rákattintással jelöljük ki a törlendő adatsorra (a bal oldalán a mutató kék színű, míg a többié szürke színű)
  3. az adott szekció kiválasztott adatsorában kattintsunk a piros "Törlés" gombra
  4. kattintsunk ismét a Végleges (fizikai) törlés engedélyezése" jelölőnégyzetre, ezzel inaktívvá válik a végleges törlés, így elkerüljük a véletlen adattörlést

Címek

A címek szekcióban székhely, számlázási, levelezési és egyéb címek állhatnak. Természetesen egy cégnek több címe is lehet érvényben egyidejűleg. A partner részletei űrlapon a partner rögzítése után eleve egy címnek szerepelnie kell.

Új cím gomb
Kattintsunk a gombra, ezzel egy új, üres adatsor jelenik meg.

Meglévő cím másolása
A Partner adatbázisban már szereplő címet tudjuk lemásolni ezzel a funkcióval. Fontos, hogy nem csak az aktuálisan szerkesztett partner címadataiból választhatunk, hanem a teljes partneradatbázisunk összes érvényben lévő címei közül.
    1. Kattintsunk az "Új cím" gombra
    2. Rákattintással nyissuk meg a legördülő listát
    3. Válasszuk ki a lenyíló listából a kívánt címet
    4. Ezzel az összes adat bemásolásra kerül
    Megjegyzés: ha nem egy új címet veszünk fel, hanem egy már meglévőt szeretnénk felülírni, akkor az 1. lépés helyett rákattintással válasszuk ki a meglévő címet, majd folytassuk a 2. lépéstől. A rendszer felül fogja írni a már beírt adatokat a másolandó címadatokkal.

    Típus
    Ez egy legördülő lista, a megnyitásához kattintsunk a lefelé mutató nyílra, a megjelenő fix értékkészletből rákattintással válasszuk ki a cím típusát.

    Címadatok
    Az ország, irányítószám, település stb. beviteli mezőket értelemszerűen tölthetjük ki.

    Banki adatok

    A Banki adatok szekcióban a partner banki adatait tarthatjuk nyilván. Természetesen egy cégnek több bankszámlája lehet érvényben egyidejűleg. A partner első rögzítésekor nem lehet banki adatot megadni, ezért kezdetben ez a szekció üres.

    Új bank gomb
    Kattintsunk a gombra, ezzel egy új, üres adatsor jelenik meg, amit kitölthetünk kézzel (billentyűzetről) vagy egy meglévő banki adatot másolhatunk le.

    Meglévő banki adatsor másolása
    A Partner adatbázisban már korábban rögzített banki adatot tudunk lemásolni ezzel a funkcióval.

    Például: ha már rögzítettük az OTP budapesti központi, Nádor utca 16. szám alatti fiókját korábban a rendszer bármely partnerénél, az meg fog jelenni a "Meglevő adatok másolása" legördülő listában. Időt takarítunk meg, ha újragépelés helyett inkább lemásoljuk azt, ha történetesen egy másik partnerünknek is ugyanezt a banki adatot szeretnénk felvenni.

    1. Kattintsunk az "Új cím" gombra
    2. Rákattintással nyissuk meg a legördülő listát
    3. Válasszuk ki a lenyíló listából a kívánt banki adatot
    4. Ezzel a bankra vonatkozó összes adat bemásolásra kerül, kivéve a számlaszám, amit kézzel kell begépelnünk.

    Megjegyzés: ha nem egy új banki adatot rögzítünk, hanem egy már meglévőt szeretnénk felülírni, akkor az 1. lépés helyett rákattintással válasszuk ki a meglévő banki adatsort, majd folytassuk a 2. lépéstől. A rendszer felül fogja írni a már beírt adatokat a másolandó adatokkal.

    Telefonszámok

    Ebben a szekcióban a partner mobil, vezetékes telefon és fax elérhetőségeit tarthatjuk nyilván.

    Új telefon felvitele

    1. kattintsunk az "Új telefon" gombra
    2. ekkor a lista tetején megjelenik egy új, üres adatsor
    3. töltsük ki a beviteli mezőket értelemszerűen, szeparáltan az ország hívókódja, a körzet, a szám és a mellék adatait
    4. a legördülő listákból válasszuk ki a típusát (mobil, vezetékes vagy fax), illetve azt, hogy hivatali szám vagy esetleg privát számról van szó
    Telefonszám szerkesztése, módosítása
    Ha egy számot módosítani vagy javítani szeretnénk, csak kattintsunk az adott sor megfelelő mezőjébe és billentyűzetről gépeljük be a helyes számot, illetve - ha ez szükséges - a típusát is átállíthatjuk a legördülő listákban.

    Telefonszám logikai törlése
    Az "Adat érvénytelenítése, törlése" bekezdésben leírtak szerint.

    Telefonszám végleges törlése
    Ha tehetjük, akkor sose töröljünk véglegesen telefonszámot, helyette válasszuk inkább a logikai törlést. Ha mégis szükséges a fizikai törlés, akkor az "Adat végleges (fizikai) törlése" bekezdésben leírtak szerint járjunk el.

    Web és e-mail címek

    A webcímek és az e-mail elérhetőségek külön szekciókban kerülnek megjelenítésre, de működésük hasonló.

    Új cím felvitele

    1. kattintsunk a zöld színű "Új..." gombra
    2. ekkor a lista tetején megjelenik egy új, üres adatsor
    3. kattintsunk a "Szerkesztés" gombra, ezzel a cím beviteli mező szerkeszthetővé válik
    4. töltsük ki a beviteli mezőt. A webcím "http://" vagy "https://" kezdetű kell legyen, máskülönben a rendszer párbeszédablakban értesít a hibáról. Tehát a "www.cegnev.hu" nem megfelelő, helyette "https://www.cegnev.hu" a helyes írásmód
    5. a bevitel után nyomjuk meg az "Enter" billentyűt vagy egérrel kattintsunk az űrlapon kívül bárhova; ezzel a rendszer menti az adatot.

    Cím szerkesztése, módosítása
    Ha egy web- vagy e-mail címet módosítani vagy javítani szeretnénk, kövessük ezt a műveletsort:

    1. jelöljük ki a módosítani kívánt címet, kattintsunk a címttől balra található mutatóra. Ekkor az kék színű lesz (ellentétben a többi szürke színű marad)
    2. kattintsunk a "Szerkesztés" gombra, ezzel a beviteli mező aktív lesz
    3. billentyűzetről gépeljük be a megfelelő címet
    4. a bevitel után nyomjuk meg az "Enter" billentyűt vagy egérrel kattintsunk az űrlapon kívül bárhova; ezzel a rendszer menti az adatot

    Cím logikai törlése
    Az "Adat érvénytelenítése, törlése" bekezdésben leírtak szerint.

    Cím végleges törlése
    Az "Adat végleges (fizikai) törlése" bekezdésben leírtak szerint járjunk el.

    Megnyitás rákattintással
    A már rögzített webcímek és e-mail címek hivatkozásként, kék, aláhúzott szövegként jelennek meg. Ha a bal egérgombbal rákattintunk:

    • webcím esetében új lapon megnyílik a weboldal
    • e-mail cím esetében a számítógépünkön beállított alapértelmezett levelező kliensszoftver indul el

    Feljegyzések mező

    Ez egy szabadszavas, többsoros, írható szöveges mező. Itt a partnerrel kapcsolatos számontartandó információkat célszerű feljegyezni. Néhány lehetséges példa a mező használatára:

    • kvalifikációs információk
    • érvénytelenített korábbi alapadatok (pl. cégnév), amik egy későbbi időpontban még fontosak lehetnek számunkra
    • egyéb megjegyzések

    Saját cég

    Saját cégünk adatait ugyanúgy a partner törzsadatbázisban tartjuk nyilván és alapértelmezetten rögzítésre kerül a rendszer igénylése, létrehozása során.

    A saját cégünk adatai a Partner részletek űrlapon mindenben ugyanúgy jelennek meg, ahogy más cég részletes adatai. A szerkesztési műveletek is ugyanúgy történnek, az alábbi kivételekkel:

    Saját cégünk esetében nem módosítható alapadatok:

    • adószám eleje
    • cégjegyzék szám
    • EU adószám
    Ha ezen adataink megváltoztak idő közben, akkor kérem vegye fel a kapcsolatot velünk a info@easyocm.hu e-mail címen.

      Cégnevünk módosítása
      Csak adminisztrátor módosíthatja a cég nevét.

      Megjegyzés: az űrlap jobb alsó részén emlékeztető üzenet olvasható arról, hogy saját cégünk esetében bizonyos adatok nem írhatók.

      Magánszemély adatai

      Ha a kiválasztott partner magánszemély, a részletes adatlapja nagyon hasonló, de nem mindenben egyezik meg egy cégével.

      Csak a különbségeket ismertetjük, minden más tekintetben ugyanaz érvényes, mint azt fent a cég esetében leírtunk:

      Alapadatok

      • Cégjegyzékszám helyett igazolványszám beviteli mezőnk van
      • Céglogó helyett a személy Vezetékneve
      • Cég rövid neve helyett Keresztnév

      Munkahely

      A jobb oldalon a Feljegyzések beviteli mező fölött jelenik meg a Munkahely. Munkahelye csak személy típusú partnernek van, cégnek nincs.

      Egyidejűleg egy aktív munkahely jelölhető meg. Ehhez kattintsunk a legördülő listára, majd a megjelenő listából válasszuk ki a megfelelő munkahelyet.
      Megjegyzés: ennek hatására az adott személy felvehető a Munkavállalók űrlapon.

      Ha egy személynek új munkahelyet adunk meg, akkor a rendszer automatikusan törli (logiakailag) az előző munkahelyét (ha volt).

      Műveleti gombok

      A műveleti gombok mindhárom partner típusnál egyaránt megjelennek és alapvetően ugyanúgy működnek. Ahol eltérés mutatkozik, azt külön jelezzük.

      Zárolás

      A zárolás jelölőnégyzet mindig aktív ezen az űrlapon. A zárolás azt jelenti, hogy a partner adatai nem módosíthatók, adatsorai nem törölhetők és maga a partner sem törölhető - se logikailag, se fizikailag - feloldásig.

      A zároláshoz kattintsunk a jelölőnégyzetre, ezzel azonnal zárolt lesz a partner. Ha módosítani vagy törölni szeretnénk, a rendszer párbeszédablakban értesít a zárolás tényéről.

      A zárolás feloldásához ugyanazt kell tennünk: kattintsunk újfent a jelölőnégyzetre, ezzel "kivesszük a pipát" belőle. Ekkor a partner adatai ismét módosíthatóvá/törölhetővé és maga a partner is törölhető lesz.

      Megjegyzés: a partner zárolását, illetve annak feloldását a Partner részletei űrlapon is el lehet érni.

      Fizikai (végleges) törlés engedélyezése

      Ha erre a jelölőnégyzetre kattintunk, piros színű "Törlés" gombok jelennek meg az adatlap szekcióiban.

      Partner végleges törlése
      A bal hasáb felső részén a partner alapadatainál megjelenő "Partner törlése" gombbal véglegesen törölhetjük az adott partnert, ami lehet cég vagy magánszemély, de nem lehet a saját cégünk.

      Adat végleges törlése
      A többi szekcióban csak "Törlés" feliratú gombok jelennek meg. Ha erre kattintunk, az adott szekcióban csak a kijelölt egyetlen adatsor fog törlődni, ám az véglegesen.

      Javaslat: a fizikai helyett inkább a logikai törlést alkalmazzuk, mert úgy az adatok nem vesznek el véglegesen. Később még szükség lehet ezekre az adatokra.

      Logikai törlés engedélyezése

      Ha logikailag (nem véglegesen) törölni akarjuk a partner egy adatsorát, vagy magát a partnert, kattintsunk rá erre a jelölőnégyzetre.

      Ekkor az adatsorokban található, eddig inaktív "Törölt" jelölőnégyzetei aktívvá válnak.

      Partner logikai törlése
      A bal hasáb felső részén a partner alapadatainál megjelenő "Törölt" jelölőnégyzetet bejelölve logikailag törölhetjük az adott partnert, ami lehet cég vagy magánszemély, de nem lehet a saját cégünk.

      Megjegyzés: a Partnerlista űrlapon alapesetben nem jelenik már meg a partner, mivel az űrlap alapértelmezett szűréje értelmében csak az aktív partnerek jelennek meg a listában. A Partnerlista űrlap szűrőjében "Aktív"-ról "Törölt"-re állítva kilistázhatjuk a logikailag törölt partnereket.

      A törlés visszavonása
      Ezt ugyanúgy tehetjük meg, mint a törlést. Engedélyezzük a logikai törlést, majd rákattintással vegyük ki a pipát. Ezzel újra aktív lesz.

      Megjegyzés: a törlést visszavonhatjuk a Partnerlista űrlapon is.

      Adat logikai törlése
      A partner részleti űrlap többi szekciójában a "Törölt" jelölőnégyzet az adatsorra vonatkozik. Ha rákattintunk, az adott szekcióban csak a kijelölt egyetlen adatsor fog törlődni, de nem véglegesen.

      Alapesetben - ha a szűrőben az aktív adatokra szűrünk - az így törölt adatsor eltűnik. A logikailag törölt adatsorokat megjeleníthetjük, ha az űrlap alján a szűrőben az "Aktív" helyett a "Törölt", vagy az "Összes" opciót választjuk ki. Ekkor megjelennek a logikailag törölt adatsorok.

      Logikailag törölt adat visszaállítása
      Ha egy nem véglegesen törölt adatot szeretnénk újra aktívvá tenni, akkor kövessük ezt a műveletsort:

      1. nyissuk meg az űrlap alján található legördülő listát
      2. válasszuk ki a "Törölt", vagy az "Összes" opciót, ekkor megjelennek a logikailag törölt adatsoraink
      3. engedélyezzük a logikai törlést
      4. kattintsunk a visszaállítandó adatsor sorában a "Törölt" jelölőnégyzetre, ezzel kivesszük a pipát
      5. vegyük ki a pipát a "Logikai törlés engedélyezése" jelölőből

      Szűrő

      Az űrlapon egyetlen szűrő található a lap alján. Ebben állíthatjuk be, hogy az adott partner mely státuszú adatait kívánjuk látni a képernyőn.

      Lehetőségek:
        • Aktív: alapértelmezésben az űrlap megnyitásakor ez van kiválasztva. Csak az aktív, azaz logikailag nem törölt, érvényes adatokat látjuk.
        • Törölt: csak a logikailag törölt, érvénytelen adatokat látjuk
        • Összes: az aktív és a törölt adatokat is látni fogjuk.